zondag 19 januari 2014

Randje per Week

Wie doet er nu niet mee met "Randje Per Week"??

Nu ik in ieder geval ook hoor, vind het ’n hartstikke leuk idee.

Ik heb eerst ‘n strook van 24 cm Off-white Graziano linnen 11draads geknipt
 van ca. 200 mtr lang. 
Langs de zijkanten met de naaimachine even een zigzag steekje gedaan  tegen het rafelen. 


Na de eerste geborduurde rode randjes met DMC n° 815, had ik mijn “Rolletje” in ’n lief mandje gedaan, maar het was toch niet helemaal wat ik in gedachten had.


Gisteren liep ik de Action binnen en zag dat ze leuke houten deegrollers hadden. 
Meteen zag ik mijn Randjes een leuk plekje krijgen.
Hup, naar de kassa met, bij de Action, natuurlijk 'n altijd veel te volle kar.  

Heb de deegroller ingesmeerd met donkere boenwas om deze een antieklook te geven.

Lekker genesteld op de bank om de verdere randjes op het linnen te borduren.
De kleur DMC n° 926 vind ik mooi als 2e kleur.



"Strakjes" als alle randjes op er zitten, pimp ik het linnen op met 'n Frans  rood/blauw linnen bandje.


Zo zijn we weer heerlijk zoet met elk weekend ’t borduren van nieuwe randjes!
En je lap!? Die wordt stééds mooier!!!

Fijne zondag 
en ’n creatieve week allemaal,

Veel plezier met borduren!

Liefs Laura XX

7 opmerkingen:

liefdevoortextiel zei

Leuk idee met de deegrol, ik doe het straks op een oude houten klos.

Antoinette zei

Ohw écht mooi dit :D

n.demmer1@gmail.com zei

Wat en super idee om een deegrol te gebruiken, het ziet er heel mooi uit, groet, Nelly

De Creakeet van Peet zei

wat een ontzettend leuk idee om dat om de deegroller te doen,ziet er meteen super uit, echte eyecatcher...knuf peet

Lavendelhaus zei

Deine Stickereien sind ja ganz zauberhaft.
Liebe Grüße
Bianca

Erna zei

Erg mooi Laura, ik denk dat Action snel door zijn deegrollen is..
Liefs
Erna x

Anoniem zei

Wat een leuke tip om een deegrol te gebruiken, ik ben al naar de action geweest, moest ook even naar de xenos, daar hebben ze ook kleine deegrollen, ook daar 2 van gekocht voor breed band.

Groetjes,
Annelies